Proszę czekać - trwa wczytywanie

Operacja w toku...

CGM EPORTAL PACJENTA

System rezerwacji pacjentów

Deklaracja dostępności

Centralny Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej CGM ePortal.

O dostępności platformy mówimy wtedy, gdy wszyscy użytkownicy mają pełny dostęp do jej treści, mogą te treści zrozumieć, a wygodna nawigacja umożliwia logiczną i intuicyjną interakcję z platformą.

Informacja dla użytkowników z niepełnosprawnościami

  1. Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po platformie za pomocą klawisza TAB.
  2. Nawigacja jest przyjazna dla osób niewidomych dzięki wzorcowym tytułom podstron, porządkującej funkcji nagłówków oraz innym udogodnieniom wprowadzonym pod kątem czytników ekranów.
  3. W całej platformie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności. To pozwala na wygodną obsługę platformy np. użytkownikom z niepełnosprawnością ruchową czy w znacznym stopniu niedowidzącym.
  4. Jeśli link zewnętrzy przekierowuje na stronę zewnętrzną użytkownik jest o tym informowany. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad swoją przeglądarką.
  5. Zadbano o kontrast tekstu do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  6. Staramy się, aby nasze treści były zrozumiałe, a sposób ich prezentowania wpływał na lepszą czytelność materiałów i pomagał w odbiorze informacji. Długie teksty dzielimy na akapity, stosujemy wyróżnienia. Cytaty i ważne informacje są odpowiednio wyróżnione.
  7. Zdjęcia i grafiki w platformie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
  8. Strona jest zgodna z technologiami wspomagającymi (np.: NVDA)

Podstawy dostępności cyfrowej

Dążymy do tego, by platforma spełniała wymagania zawarte w ustawie z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz Rozporządzeniu Rady Ministrów Krajowe Ramy Interoperacyjności z 12 kwietnia 2012 r. Akty te wskazują, że serwisy publiczne muszą spełniać wymagania dostępności. Powołują się przy tym na specyfikację Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) w wersji 2.0 na poziomie AA. Właśnie to opracowanie, przygotowane przez organizację World Wide Web Consortium (W3C) uznaje się za najważniejszy dokument objaśniający zasady dostępności.

Aspekty dotyczące dostępności platformy

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Status zgodności

  1. Brak jest zwięzłego tekstu alternatywnego (alt), który opisuje, co znajduje się na grafice lub, jeśli grafika jest odnośnikiem, dokąd prowadzi ten odnośnik,
  2. Brak wyraźnego wizualnego focusa w aktywnych elementach, takich jak linki, banery czy pola formularza.
  3. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Szpital zobowiązuje się niezwłocznie dostosować stronę csk.umed.pl do wytycznych ww. Ustawy.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2021-11-02

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2021-12-13

Aspekty dotyczące dostępności platformy

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Szczegółowe informacje dotyczące platformy

  1. Język stron platformy - prawidłowo określony w kodzie strony.
  2. W tekście mogą znajdować się obce słowa, staramy się nie tylko je objaśniać, ale zaznaczać język, z którego słowo czy nazwisko pochodzi, by czytniki dla osób niewidzących poprawnie rozpoznawały te słowa.
  3. Tytuły stron - prawidłowo wdrożone w całej platformie; każda strona ma swój własny, unikalny tytuł, tworzony w oparciu o ustalony wzorzec.
  4. Konsekwentna nawigacja – wdrożona w całej platformie.
  5. Możliwość pominięcia bloków – zagwarantowana.
  6. Pułapki klawiaturowe – wykluczone.
  7. Nagłówki - prawidłowo wdrożone na stronie głównej oraz podstronach.
  8. Listy - prawidłowo użyte w całej platformie.
  9. Formularze (konstrukcja) - prawidłowo zbudowana i opisana wyszukiwarka i formularz do zgłaszania uwag.
  10. Formularze (informacja o błędach) - jeśli wyszukiwarka nie odnajdzie danego wyniku w platformie, użytkownik zostanie o tym poinformowany. Przygotowana jest strona 404.
  11. Linki - prawidłowo wdrożone w całej platformie; brak pustych linków, wprowadzone linki blokowe. Jasne informacja o konieczności otwarcia linku zewnętrznego w nowym oknie.
  12. Linki graficzne - prawidłowo wdrożone w całej platformie dzięki zastosowaniu linków blokowych i ustawieniu pustych tekstów alternatywnych.
  13. Nawigacja - spójna i logiczna w całej platformie.
  14. Ruch, animacje, banery - żaden element platformy nie miga w tempie szybszym niż 3 razy na sekundę.
  15. Skip links - prawidłowo wdrożone.
  16. Fokus oraz tabindex - prawidłowo wdrożone; każdy element nawigacji ma wyraźne obramowanie na aktywnym elemencie strony, a nawigacja za pomocą klawisza Tab jest logiczna.
  17. Kontrast tekstu do tła - wymaganie spełnione; w miarę możliwości staramy się także zapewnić alternatywę tekstową dla infografik.
  18. Rozdzielenie struktury i wyglądu - wymaganie spełnione; strony platformy są dostępne i czytelne po wyłączeniu obsługi CSS.
  19. Zgodność ze standardami – usunięto prawie wszystkie błędy składniowe HTML.
  20. Na stronie mogą pojawić się elementy takie jak mapy placówki, które nie są dostępne cyfrowo
  21. Kontrolka kalendarza po rozwinięciu może być niedostępna dla osób korzystających z klawiatury - zapewniono alternatywną możliwość wpisania daty.
  22. Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. z 2012 r. nr 0, poz. 526

Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848

Dane kontaktowe

SP ZOZ Centralny Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

92-213 Łódź, Łódź-Widzew ul. Pomorska 251.

Osoby chcące uzyskać informacje w sprawie dostępności prosimy o kontakt:

Sekretariat budynek Główny (e-mail:informatyka@csk.umed.pl , tel. 42 201 41 00.

Sekretariat budynek Stomatologia (e-mail:informatyka@csk.umed.pl , tel. 42 675 75 00.

Każdy ma prawo:
  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Treści serwisu są na bieżąco przeglądane i aktualizowane. Staramy się również stosować do wytycznych WCAG 2.1 – jeżeli zauważycie Państwo mimo to, że jakiś element serwisu nie spełnia wymogów dostępności, uprzejmie prosimy o kontakt z nami i wskazanie, co zostało przeoczone.

Zgłoszenie można przeprowadzić za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres: informatyka@csk.umed.pl

W zgłoszeniu prosimy o podanie:
  • swoich danych – imienia i nazwiska, danych kontaktowych (np. numer telefonu, adres e-mail),
  • dokładnego adresu strony internetowej, co do której zgłaszacie Państwo problem,
  • opisu problemu, ewentualnie sugestii jego rozwiązania.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje o sposobie kontaktowania się i procedurze rozpatrywania skarg

Jeżeli na powyższej stronie internetowej natknęliście się Państwo na problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej prosimy o zgłoszenie tej informacji za pomocą poczty elektronicznej – informatyka@csk.umed.pl

W zgłoszeniu prosimy o podanie:
  • swoich danych – imienia i nazwiska, danych kontaktowych (np. numer telefonu, adres e-mail),
  • dokładnego adresu strony internetowej, co do której zgłaszacie Państwo problem,
  • opisu problemu, ewentualnie sugestii jego rozwiązania.

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na zgłoszenie przekazane przez Państwo postaramy się odpowiedzieć najszybciej jak to możliwe i nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

W przypadku jeśli powyższy termin będzie zbyt krótki na udzielenie odpowiedzi, wystosujemy odpowiednią informację. W wiadomości tej otrzymacie Państwo termin, w którym zobowiążemy się poprawić przekazane błędy. Nowy termin będzie nie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeśli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści otrzymanej w związku ze zgłoszeniem, zaproponujemy alternatywny sposób dostępu do informacji.

Informujemy również, że w przypadku jeśli pomimo podjętych przez nas działań w celu rozwiązania problemu, ich rezultaty nie będą dla Państwa zadowalające, możecie Państwo zgłosić skargę do Wojewódzkiego Urzędu Marszałkowskiego.

Ponadto, jeżeli nadal będziecie mieli Państwo uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możecie zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/

Dostępność architektoniczna

SP ZOZ Centralny Szpital Kliniczny Uniwersytetu Medycznego w Łodzi 92-213 Łódź, Łódź-Widzew ul. Pomorska 251.

  • Do głównych wejść prowadzą bezpośrednie drogi dojazdowe. Teren wokół budynków jest utwardzony.
  • Recepcje znajdują się przy wejściach.
  • W budynkach mogą poruszać się osoby na wózkach. Za pośrednictwem wind mogą korzystać ze wszystkich poziomów budynków. Ponadto wewnątrz budynków znajdują się usprawnienia ułatwiające przemieszczanie się osobom korzystającym z wózków.
  • Toalety są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
  • Przed budynkami wyznaczone są miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Do budynków i ich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

Dostęp tłumacza języka migowego: szpital nie zapewnia dostępności tłumacza języka migowego.

Informacje o publikacji dokumentu

  • Ostatnia modyfikacja: 2021-12-13
  • Pierwsza publikacja: 2021-11-02

Formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy